Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Územní studie aktuálního rozvojového území města Kroměříže
Sysel, Jakub ; Kopáčik,, Gabriel (oponent) ; Sátora, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší studii nové zástavby aktuálního rozvojového území města Kroměříže v jeho severovýchodní části za psychiatrickou léčebnou mezi ulicemi Lutopeckou a Havlíčkovou. Toto území propojuje místní část Terezov a Barbořinu. Cílem studie bylo navrhnout nové bydlení pro více jak 1200 obyvatel v aktuálně ještě nezastavěné oblasti v souladu s platným územním plánem. Řešené území je rozděleno do 3 etap výstavby. Severovýchodní část navazuje na stávající bytovou zástavbu bytovými domy se 2-3 podlažími. Ve zbytku území jsou navrženy rodinné domy samostatné i částečně řadové. Vybavenost území je doplněno mateřskou školou, obchody a parkovacím domem. V souladu s územním plánem je zde navržený i park a sportoviště s hřištěm a sportovní halou. Charakter území je velmi ovlivněn některými stávajícími inženýrskými sítěmi a jejich ochrannými pásmy, jejichž přeložení je ekonomicky nevýhodné. Vzhledem k okrajové poloze řešeného území je ve studii navrženo rozšíření obsluhy hromadnou dopravou o další 2 místa. Nové dopravní propojení ulic Lutopecká a Havlíčková by způsobilo velký nárůst provozu přes řešenou oblast, proto se ve studii počítá se klidněným provozem v podobě omezení maximální rychlosti na 30 km/h a systém komunikací se skládá z obousměrných i jednosměrných komunikací. Dopravu v klidu zajišťují garáže patřící k rodinným domkům, doplněných o parkování podél cest. V části s bytovou zástavbou parkování možné jednak na venkovních parkovištích a pro doplnění potřebné kapacity je ve studii navržen i parkovací dům.
Koncepční návrh zařízení pro aplikaci látek proti tvorbě námrazy na trolejová vedení
Rohánek, Tomáš ; Kvarda, Daniel (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá problémem námrazy na trakčním vedení. V práci jsou zevrubně popsány a zhodnoceny relevantní patenty a existující komerčně dostupné systémy pro aplikaci látek proti tvorbě námrazy. Na základě toho jsou navrženy dva koncepty nových zařízení určených pro montáž na vozidla městské hromadné dopravy. Oproti existujícím řešením dochází ke zlepšení provozních parametrů a také může dojít k doplnění nabídky na trhu. Oba koncepty jsou následně kriticky zhodnoceny.
Assistance and Information System for Blind People
Hnilica, David ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Černocký, Jan (vedoucí práce)
This work deals with the problem of implementation of the assistance system to support the orientation of blind people in the means of public transportation. Since it is only one part of larger unit (the RAMPE project), it doesn't cover the whole topic, yet only implements one part of it. It is written from the point of view of a developer and code architect. It improves the software architecture of existing project, suggests new methods and techniques and adds new functions to the application. This is done only at the respective part - the work is neither capable, nor takes any ambition  to design or modify the whole system. That has been done already by other people and parties in the past and this work merely continues those done in the past.
Parkování P+R v Brně
Janyška, Miroslav ; Novák, Jan (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá organizací parkování ve městě Brně se zaměřením na záchytná parkoviště typu Park and Ride. Teoretická část obsahuje informace o brněnské infrastruktuře a o integrované a multimodální dopravě. Praktickou částí je návrh vhodných míst pro budoucí realizaci parkovišť, jejich analýza a hodnocení podle určených kritérií a porovnání s řešením připravovaným městskými úřady. Práce se dále zabývá analýzou parkoviště nedaleko Brna, před vlakovým nádražím v Blansku, které funguje v režimu P+R spontánně.
Řešení nových zastávek MHD v oblasti ulic Kounicovy a Veveří v Brně
Odstrčilová, Anna ; Holcner, Petr (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší vybudování nových zastávek městské hromadné dopravy a přeložení vedení tramvajové trati s navazující novou organizací dopravy v oblasti ulic Veveří, Šumavská, Kounicova a Nerudova v Brně. Hlavním cílem návrhu je zvýšení standardu obslužnosti městskou hromadnou dopravou a zvýšení kvality pěších tras v území. Pozornost je věnována rovněž úpravě vedení individuální automobilové dopravy s cílem zklidnění komunikace na ulici Veveří, zakomponování cyklistické dopravy do návrhu a v neposlední řadě je kladen důraz na celkové zvýšení urbanistické hodnoty území. Součástí návrhu jsou vedle zastávek městské hromadné dopravy a tramvajové trati také realizace parku, vymezení zastavitelné plochy pro veřejnou vybavenost a návrh nové hromadné podzemní garáže v prostoru Akademického náměstí. Současně je brán ohled na zachování stávající zeleně a charakteru alejí a jejich případné rozšíření.
Vlakové sedadlo budoucnosti
Torčík, Václav ; Klapka, Milan (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je sedadlo pro studenty ve veřejném dopravním prostředku. Jejím cílem je vytvoření konstrukčního návrhu dle zadaných parametrů. K tomuto účelu bylo vypracováno dotazníkové šetření. Byla vypracována rešerše na základě historického vývoje vlakové dopravy, technických požadavků a ergonomie. Na základě výsledků byl navržen koncept sedadla, který byl vymodelován. K této práci jsou přiloženy výrobní výkresy vybraných částí sedadla.
Theory of a healthy city of the 21st century
Liptáková, Adela ; Kotrla, Jakub (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce)
The first part of the thesis focuses on characterizing the problems, their origins, and their negative consequences. Furthermore, the thesis discusses the trends related to safe and healthy, or sustainable, public spaces. The thesis operates with the knowledge of Danish architect Jan Gehl, who argues that cities should primarily be designed for people. In terms of addressing the issue of a safe city, this work draws upon the writings of Jane Jacobs, who holds a similar view to Jan Gehl. Subsequently, the thesis transitions from a general perspective on a healthy city to examining the situation in the city of Brno, providing an assessment of the state of its public urban space. The practical part then delves into specific measures and policies that have been implemented abroad and proven to be successful. The thesis concludes with a simplified proposal for the revitalization of the brownfield of the former Kohn´s brick factory in Brno, where the insights from the theoretical part of the thesis are applied.
Analýza dopravní infrastruktury města České Budějovice při vzniku mimořádné události se zaměřením na poskytovatele městské hromadné dopravy
ŠIMKOVÁ, Hana
Tato diplomová práce se zabývá analýzou dopravní infrastruktury města České Budějovice při vzniku mimořádné události, přičemž se konkrétně zaměřuje na poskytovatele městské hromadné dopravy. Cílem bylo zjistit, na jaké úrovni se nachází připravenost poskytovatele městské hromadné dopravy na vznik mimořádné události v rámci dopravní infrastruktury města České Budějovice. Teoretická část diplomové práce se zabývá definicí základních pojmů, které souvisejí s problematikou zvoleného tématu práce. Zejména se pak tato část zaměřuje na jednotlivé druhy dopravy v rámci České republiky a přístup k dopravě z pohledu Evropské unie. Součástí praktické části je základní charakteristika města České Budějovice a dopravy, která se na daném území vyskytuje. Popsána je interakce jednotlivých druhů dopravy s ohledem na integrovaný dopravní systém. Ve výzkumné části je provedena selekce zájmových prvků MHD, které je třeba s ohledem na jejich kritičnost a významnost chránit. Dále je zde uveden řízený rozhovor se zaměstnancem Dopravního podniku města České Budějovice. Pomocí multikriteriální analýzy rizik byla identifikována ta nebezpečí, která jsou schopna ohrozit stanovené zájmové prvky, tzn. zastávky MHD. Na základě všech zjištěných informací a výsledků z analýzy jsou Dopravnímu podniku navrhnuta opatření ke zlepšení připravenosti na vznik mimořádné události. Vzniklá multikriteriální analýzy rizik může posloužit jako základní vstup do případných procesů plánování.
Historical Sociological Aspects of Prague Rapid Transit Projects from the Competition of Elektrické podniky Company in 1931
Hrehora, Matúš ; Štemberk, Jan (vedoucí práce) ; Šalanda, Bohuslav (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práca pojednáva o návrhoch rýchlodráh zo súťaže Elektrických podnikov z roku 1931, ktorá bola vyhlásená kvôli stále sa zhoršujúcej doprave v metropole. Je rozdelená na dve časti, pričom prvá slúži ako rámec pre časť druhú - predstavuje históriu Prahy a koľajovej dopravy v nej až po prvú Československú republiku a tým umožňuje ľahšiu orientáciu v kontexte danej problematiky. Samotná druhá časť pozostáva z prehľadu všetkých súťažných návrhov a následne ich analyzuje pomocou výskumných otázok, ktoré vychádzajú z konkrétnych sociálnych aspektov. Každému z nasledujúcich aspektov je v práci venovaná špecifická podkapitola: osídlenie a ekonomicky významné oblasti Prahy, problémy s prepravou obyvateľstva, vybrané funkcie staníc, vlakové súpravy a ich kapacitná dostatočnosť a komfort, plánované zmeny v pražskej zástavbe. Tieto potom slúžia ako nástroje pre komparáciu a záverečné zhodnotenie technických riešení z historicko-sociologického hľadiska. Zdrojom pre výskumnú analýzu v druhej časti práce sú archívne materiály Dopravního podniku hlavního města Prahy doplnené v prvej časti tematicky relevantnou literatúrou. Kľúčové slová: historická sociológia, dejiny dopravy, hromadná doprava, sociálne funkcie dopravy, Československá republika, medzivojnové obdobie, Praha, pražské metro
Long-distance Public Transportation Planning: the Case Study of Slovakia
Farkaš, Rastislav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Diplomová práca sa venuje analyzovaniu prostredia plánovania verejnej dopravy so zameraním sa na plánovanie siete dopravnej obsluhy. V úvodnej časti diskutuje rôzne metódy plánovania dopravných sietí a analyzuje faktory, ktoré plánovanie ovplyvňujú. Následne práca skúma úlohu inštitucionálneho rámca ako kľúčového faktoru a analyzuje platnú slovenskú legislatívu pojednávajúcu o problematike verejnej dopravy. Na základe toho stanovuje prvé závery a návrhy zmien. V nasledujúcej časti práca definuje vlastnú metodiku optimalizácie dopravnej obslužnosti územia a okrem klasického priestorového aspektu vnáša do problematiky aj otázku geografie času. V rámci metodiky sú definované rozsiahle kvalitatívne parametre, ktoré by mala plánovaná sieť spĺňať vrátane definovania a rozsahu obsluhovanej siete a staníc. Metodika je následne predvedená na príklade slovenskej diaľkovej verejnej dopravy. KĽÚČOVÉ SLOVÁ Verejná doprava, dopravná obslužnosť, plánovanie dopravy, časopriestor, inštitucionálne vplyvy, dopravná integrácia, Slovensko.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.